Děje se to vlastně od začátku, co jsem založil Medio. A stává se to pořád a opakovaně. Někdo nám nabízí provize, když ho doporučíme. Jiný chce provizi, když doporučí nás. Další potřebuje do tendru konkurenční nabídku na oko. Je únavné to každému zvlášť vysvětlovat. Takže prosím vězte:
- Nedáváme ani nebereme úplatky v jakékoliv formě a podobě. Nechceme dělat zakázky, jejichž získání vyžaduje úplatek či protislužbu. Nevstupujeme ani jako partner či subdodavatel do projektů, o kterých víme, že jsou cinklé. Vůbec nás s takovými zakázkami neoslovujte.
- Provize za doporučení jsou úplatky, protože ovlivňují výsledné doporučení. Nechceme od vás žádnou provizi, pokud vás někomu doporučíme. Nedoporučujte nás prosím nikomu pro spolupráci, pokud od nás za to očekáváte provizi. Ani se nás na možnost provize vůbec neptejte. Nechceme být doporučování proto, že za to od nás dostanete zaplaceno, ale proto, že věříte nám a naší práci.
- Agenturní provize jsou úplatky. Jsme placeni klientem za nezávislé profesionální doporučení kvalitních médií, nikoliv médii za jejich upřednostňování. Když médium nebo reklamní systém poskytuje agenturní provize nebo slevy, v plné výši je při přefakturaci přiznáváme svým klientům. Pokud si je někdy necháváme, tak jen se svolením a plným vědomím klienta.
- Neúčastníme se výběrových řízení s nastrčenými nabídkami. Ani jako předem daný vítěz, který si zajistil další horší nabídky. Ani jako nastrčený podavatel nevýhodných konkurenčních nabídek pro podporu vítězství jiné společnosti. Pokud potřebujete do nějakého svého tendru podvržené nabídky, vůbec nás s tím prosím neoslovujte.
- Žádné zakázky na oko. Neděláme falešné zakázky, které se ve skutečnosti nerealizují, jen se za ně inkasují peníze, zpravidla z různých fondů, grantů a dotací, jejichž část se pak bokem vrací v tašce zpátky zprostředkovateli. S igelitkama choďte za někým jiným.
Díky za pochopení.
Související články
- Robert Vlach: K čemu jsou provize dobré
- Martin Matějka: Jde to i bez provize!
- Lukáš Pítra: 2. rok na volné noze – furt dřina!